Jestem psychoterapeutą  — pracuję w nurcie psychoterapeutycznym Gestalt.

Poprzez pracę psychoterapeutyczną możliwy jest rozwój i poprawa funkcjonowania w ważnych obszarach naszego życia.

Na sesję terapeutyczną możesz przyjść jeśli doświadczasz kryzysu emocjonalnego, objawów psychosomatycznych, depresji, lęków, nerwic, żałoby po utracie bliskiej osoby, zaburzeń osobowości, problemów z regulacją emocji oraz doświadczeń traumatycznych.

W ostatnim czasie pracuję dużo z klientami doświadczającymi wypalenia zawodowego, cierpiącymi z powodu stresu chronicznego lub próbującymi uporać się z traumami, których doświadczali podczas różnych okresów swego życia.

Rozmowa może być nawiązana w dowolnie wybranym przez Ciebie miejscu lub też bez wychodzenia z domu, w poczuciu komfortu i swobody.

Badania naukowe prowadzone przez ostatnie dwadzieścia lat pokazują, że internetowa terapia psychologiczna jest równie skuteczna, jak ta prowadzona w sposób tradycyjny. Terapia psychologiczna przez Internet – Skype|Zoom jest anonimowa, wygodna i zwykle postępuje szybciej.

Terapia online jest powszechnie stosowana w opiece zdrowotnej wielu krajów m.in. Holandii, Wielkiej Brytanii czy Australii.

Pomogę Ci poszukać konstruktywnych rozwiązań, rozwinąć samoświadomość. Jeśli doświadczasz trudności w różnych obszarach swojego życia, kryzysu emocjonalnego, trudności w relacji z dziećmi, partnerem, w pracy, obniżonego nastroju, objawów psychosomatycznych, doświadczania lęku. 

Sięgnij po profesjonalną pomoc w trudnym dla Ciebie momencie życia. Chcesz zacząć żyć w zgodzie ze sobą i rozwijać potencjał, który w Tobie tkwi? Zacznij już dziś. Zadzwoń + 48 535 435 066.

https://www.znanylekarz.pl/agnieszka-bloch/psychoterapeuta/warszawa

SPOSÓB PRACY

 

Moje główne podejście to psychoterapia Gestalt.

 

Sesja terapeutyczna trwa 50 minut.

 

Podczas sesji będę Ci zadawać różne pytania, ale nie musisz na nie odpowiadać. Wszystko zależy od Ciebie czy się się ze mną podzielisz i czym się ze mną podzielisz, a co zostawisz dla siebie.

To, o czym będziemy rozmawiać w trakcie trwania sesji pozostanie poufne. 

 

Odwołanie sesji w czasie krótszym niż 48 godzin przed umówioną sesją wiąże się z pełną opłatą za sesję.

 

 

PIERWSZA SESJA

 

Pierwsze spotkania są po to, aby określić obszar, nad którym będziesz pracował na sesji. Zawierany jest wtedy kontrakt terapeutyczny, który dotyczy celów terapii oraz warunków formalnych.

 

Podejmując decyzję o rozpoczęciu terapii nie zawsze wiesz lub czujesz co jest przyczyną Twoich problemów, dyskomfortu i napięcia. Nasze pierwsze spotkania będą służyły temu, abyś lepiej zaobserwował co byłoby odpowiednim obszarem do rozwoju i Twojej pracy.

Cechy psychoterapii Gestalt

Psychoterapia Gestalt opiera się na holistycznym (całościowym) podejściu do każdego człowieka, uwzględnia w tym emocje, myśli, duchowość oraz doświadczenia z ciała. 

W trakcie psychoterapii Gestalt pracujemy nad poszerzeniem świadomości człowieka czyli rozumieniem tego, co się dzieje w kontekście emocji, myśli, zachowań oraz odczuć z ciała i sprawiają problemy w życiu. Koncentrujemy się na “tu i teraz”, równocześnie uwzględniając doświadczenia i przeżycia z. przeszłości, które wpływają na obecne funkcjonowanie.

Jeśli cały czas funkcjonujemy w przeszłości, cały czas wracamy do niej myślami, albo ciągle wybiegamy w przyszłość i zastanawiamy się co będzie, to nie koncentrujemy się na teraźniejszości i nad tym, co co tylko tu i teraz mamy wpływ.

Kluczowym aspektem w psychoterapii Gestalt jest relacja terapeutyczna w oparciu o szacunek, poczucie bezpieczeństwa oraz otwartość.

Psychoterapia Gestalt

  1. Żyj teraz. Zwracaj uwagę bardziej na teraźniejszość niż na przeszłość i przyszłość.
  2. Żyj tutaj. Zajmij się tym, co obecne, a nie tym czego nie ma.
  3. Przestań sobie coś wyobrażać. Doświadczaj tego, co rzeczywiste.
  4. Przestań niepotrzebnie myśleć. Zamiast tego patrz i smakuj.
  5. Wyrażaj siebie - nie manipuluj, nie tłumacz, nie uzasadniaj, nie oceniaj.
  6. Doświadczaj nieprzyjemności i bólu tak samo, jak przyjemności. Nie ograniczaj swojej świadomości.
  7. Nie akceptuj żadnego „powinieneś”, z wyjątkiem tego, co naprawdę Twoje.
  8. Weź pełną odpowiedzialność za swoje czyny, uczucia i myśli.
  9. Poddaj się temu jaki jesteś. Nie udawaj nikogo innego.
  10. Bądź sobą i pozwól być sobą innym.